DGF

2. Brian Poulsen blev valgt som referent

3. Dagsorden blev godkendt

4. Formandsberetning for 2002

Danmark har i det forløbne år haft følgende deltagere i internationale turneringer:

• Kasper Hornbæk var Danmarks repræsentant til VM i Japan
  • Stina Pedersen og Jesper Pedersen deltog i par VM i Japan
  • Tobias L. Christiani deltog i EM for juniorer med en flot 7. plads som resultat.

• Vinder af DM 2002 blev Thomas Heshe efter omkamp med Torben Pedersen. Torben Pedersen bliver Danmarks repræsentant ved VM i 2003.
  • Ambassador cup bliver efter succes i 2002 afholdt i Vedbæk igen i 2003.

Det har været på tale at Go forbundet pga. for få medlemmer ikke længere kunne være medlem af Dansk tankesportsforbund. Selv om der ikke er nogen umiddelbart fare, opfordrede formanden til at øge arbejdet for at skaffe nye medlemmer. Det blev påpeget at juniormedlemmer kun skal betale 20 kroner i kontingent om året.

Bemærkninger til beretningen
  • Uffe Rasmussen: Opfordring til at kontakte gamle medlemmer.
  • Finn Nørgaard: Opfordring til selv at lave madden til Ambassador’s cup.

Formandens beretning blev godkendt.
5. Regnskab

Kasserer Per Marquardsen fremlage et revideret regnskab. Det blev i forbindelse med fremlæggelsen af regnskabet vurderet at DGF´s tilgodehavende hos Århus Go klub på ca. kr. 5.000 aldrig ville blive betalt. Det blev herefter besluttet at nedskrive tilgodehavende med kr. 3.000.

Der var debat om udgifterne til udsendelse at det Nordiske Go-Blad. Den nye bestyrelse blev opfordret til at se på denne post. Regnskabet for 2002 blev herefter vedtaget - Revisor: Torben Pedersen

6. Turneringer

DM i 2004 bliver afholdt i Birkerød med Edo Go Club som arrangør. Odense oplyste af der pågår overvejelser om, hvorledes Odense Go klub ville markere H.C. Andersen året 2005. Eventuelle tiltag der vil inddrage DGF behandles næste år.

7. Valg

Kjeld Petersen og Lene Jakobsen havde på forhånd vist interesse for at deltage i bestyrelsesarbejdet, mens Kasper Hornbæk har oplyst at han ønsker at udtræde. Det blev efterfølgende besluttet at udvide bestyrelsen til 4 personer. Herefter blev følgende valgt:

• Formand: Frank Hansen.
  • Kasserer: Per Marquardsen.
  • Sekretær: Lene Jakobsen.
  • Bestyrelsesmedlem Kjeld Petersen, der blev tildelt ansvaret vedrørende kontakt og distribuering af Nordisk GoBlad.
  • Revisor: Torben Pedersen
  • Revisor suppleant: Finn Nørgaard

8. VM- point

Det blev i 2002 vedtaget at deltagelsen i VM i Japan fremover skal afgøres ud fra point optjent ved deltagelse i DM. Bestyrelsen blev bemyndiget til at foretage tilpasninger / præciseringer af reglerne for optjening af point mv. Efter erfaringer fra dette DM blev bestyrelsen af generalforsamling opfordret til følgende præciseringer:

1. Der gives 0 point for spillerunder man ikke deltager i.
  2. Det er et krav af man skal have deltaget i mindst 4 ud af 6 spillerunder. #Udeblivelse uden afbud giver advarsel 1. gang og karantæne 2. gang.
  3. Udeblivelse er når halvdelen af betænkningstiden er gået
  4. Data for tilbagemelding om man ønsker at deltage i VM skal justeres, så man kender data inden der skal tilbagemeldes til DGF
  5. Definition af hvor mange, der deltager i topgruppen afgøres af turneringsledelsen.

9. Diverse

Finn Nørgaard havde ønske om bedre information fra DGF, som eks. på manglende information blev ændring af komi til 6,5, samt kontingentændringer nævnt.